Wolny rynek daje nam ogromne możliwości zawierania różnych transakcji kupna i sprzedaży. Robimy to zarówno między sobą jako osoby prywatne, jak również kupujemy od firm, okazjonalnie to one kupują od nas. Niezależnie od tego, jaki rodzaj transakcji zawieramy, może zdarzyć się sytuacja nieuczciwości po drugiej stronie. Może też być tak, że to nam zostanie zarzucona nieprawidłowość, mimo że wcale nie złamaliśmy żadnych przepisów. Dlatego też w takiej sytuacji dobrze jest odwiedzić odpowiedniego prawnika, który poradzi sobie z naszą sprawą.
Co w razie nieudanego zakupu?
Jeżeli kupowaliśmy jakąkolwiek rzecz, czy to przez internet, czy stacjonarnie, przysługują nam określone prawa. Przede wszystkim jeżeli okaże się, że nie została dotrzymana umowa i przedmiot jest inny lub uszkodzony, mamy prawo jego zwrotu i odzyskania pieniędzy. Można też starać się o uzyskanie wymiany towaru na wolny od wad. Prawo konsumenckie zawsze stoi po stronie klienta w sprawach z przedsiębiorcą, jednak już nie zawsze w przypadku spraw z inną osobą prywatną. Takie sytuacje mogą zdarzyć się choćby w czasie zakupów na popularnych portalach aukcyjnych.
Bronimy swoich praw
Nie mogąc dogadać się ze sprzedającym, bądź klientem – jeśli to my występujemy w roli sprzedającego – warto zgłosić się do kancelarii prawnej Jdp Law. Prawo konsumenckie zakłada rozwiązanie sytuacji na różne sposoby, a te podpowie nam prawnik. Możliwe jest skierowanie sprawy na drogę postępowania sądowego lub arbitrażowego, niezależnie czy jest to transakcja z osobą prywatną czy z przedsiębiorcą. Dzięki pomocy profesjonalisty z pewnością wzrosną nasze szanse na obronę swoich praw.