Monitor do biura powinien łączyć w sobie trzy cechy: funkcjonalność, stylowy wygląd oraz energooszczędność. Zakupienie odpowiedniego urządzenia to ważny krok, ponieważ dobry monitor to inwestycja w wydajność pracy pracownika. Przed wyborem monitora należy zastanowić się nad tym, czego od niego oczekujemy. Warto również przeanalizować parametry.
Cechy monitora do biura
Przekątna ekranu to podstawowy parametr odpowiadający za komfort pracy. Im większa przekątna, tym większa przestrzeń robocza, a więc lepsze warunki. Przy wyborze monitora należy zwrócić uwagę na to, czy posiada on matową matrycę, która poprawia czytelność obrazu. Kolejną ważną cechą jest proporcja ekranu: standardowym rozmiarem monitora jest ekran o proporcjach 16:9, są to ekrany najbardziej uniwersalne i najczęściej stosowane. Dostępne są także monitory ultrapanoramiczne 21:9.
Są znacznie szersze niż zwyczajne monitory, jest to alternatywa dla pracy na dwóch monitorach. Ergonomia jest kolejnym czynnikiem, który powinien mieć wpływ na wybór urządzenia. Regulacja wysokości ekranu, kąta nachylenia zwiększy komfort pracy. Redukcja migotania obrazu oraz redukcja emisji światła niebieskiego zmniejszają dyskomfort, ochrania oczy przed negatywnym wpływem długotrwałej pracy przy monitorze.
Dodatkowe funkcje monitora do biura
Kluczowym może być zwrócenie uwagi na rodzaj wyjścia w monitorze. Najpopularniejszym złączem jest HDMI, który umożliwia na podłączanie monitora do innych urządzeń. Dodatkowe akcesoria możemy podłączyć przez USB, jeżeli monitor je posiada.