Przy obecnych technologiach i powszechnym dostępie do internetu, telewizory powoli odchodzą w zapomnienie. Zjawisko to dotyka przede wszystkim osób młodych, które znacznie częściej korzystają z telewizji internetowej, niż telewizora samego w sobie.
Dostęp do telewizji internetowej
Obecnie w internecie funkcjonuje kilka serwisów z telewizją internetową, spośród których najbardziej znany jest Netflix i Showmax. Serwisy te oferują płatny dostęp do ogromnej bazy filmów, seriali i programów rozrywkowych. Miesięczna opłata za dostęp do Showmaxa to 19,90, z kolei koszt Netflixa rozpoczyna się od 34 złotych miesięcznie. Oprócz tych dwóch serwisów na rynku funkcjonuje wiele innych płatnych stron z telewizją internetową (Amazon Prime i polska Ipla), jak i tych, które oferują darmowy dostęp do części bazy filmów (cda.pl). Wszystko to sprawia, że z telewizji samej w sobie korzysta coraz mniej młodych osób.
Najnowsze telewizory
Zmniejszająca się popularność telewizji jest dla wielu osób niezrozumiała, patrząc na najnowsze telewizory dostępne na rynku i w sklepach jak Sferis. Producenci prześcigają się w funkcjonalności… i wielkości ekranu. Powszechnie sprzedawane są już urządzenia o rozdzielczości 55 cali i 65 cali. Co więcej, to wcale nie jest największa możliwa rozdzielczość. W znacznie wyższej cenie sprzedawane są telewizory o rozdzielczości nawet 85 cali, a w USA zaprezentowane zostało niedawno urządzenie o rozdzielczości 262 (!) cali.
Technologia SmartTV
Łatwo dojść więc do konkluzji, że za mniejszą popularność tych mediów odpowiadają nie urządzenia same w sobie, a dostawcy telewizji. Większość kanałów oferuje powtarzalne, nudne programy, a za dostęp do tych bardziej interesujących wymagana jest dodatkowa opłata. Na szczęście coraz popularniejsza staje się technologia SmartTV. Jest to funkcja dostępu do internetu poprzez telewizor. Rozwiązanie to w wygodny sposób łączy funkcjonalność najnowszych urządzeń z niekwestionowaną wygodą i wysokiej jakości rozrywką, jaką oferują serwisy z płatną telewizją internetową.